13°C in SELOIGNES

Algemene verkoopvoorwaarden


De algemene verkoopvoorwaarden bepalen het wettelijk kader waarbinnen alle boekingen plaatsvinden. Lees ze aandachtig door .


Artikel 1. Identificatie, definities en toepassingsgebied van de algemene leveringsvoorwaarden


1.1. Identificatie van de dienstverlener

La Demoiselle ô bois is een accommodatie beheerd door Bavay Hugues en Martinet Sandrine, gevestigd in België, in Seloignes (Momignies) Petite Rue, 4.

U kunt Hugues Bavay telefonisch bereiken op +32470 825 376 (en Sandrine Martinet op +32497 501076) en per e-mail op gites.seloignes@gmail.com

Hugues Bavay is geregistreerd voor BTW onder nummer BE0717430014 en is ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 0717.430.014


1.2. Definities

Hiermee bedoelen we:

""Klant"": de klant die op de Website een dienst boekt die de Aanbieder hem ter beschikking stelt;

""Algemene voorwaarden"": deze algemene leveringsvoorwaarden;

""Reservering"": de overeenkomst tot terbeschikkingstelling die de dienstverlener aan het einde van de reserveringsprocedure aan de Klant bindt, met inbegrip van de Algemene Voorwaarden en de specifieke voorwaarden voor toegang tot de accommodatie;

""Aanbieder"": de natuurlijke of rechtspersoon (of diens vertegenwoordiger) die eigenaar is van de accommodatie die via de Marktplaats aan de Klant ter beschikking wordt gesteld

""Dienst"": accommodatie en/of activiteiten die door de dienstverlener ter beschikking worden gesteld en door de klant kunnen worden geboekt.

Domein

Deze Algemene Voorwaarden regelen de contractuele relatie tussen de dienstverlener en de Klant. Ze vormen een essentieel onderdeel van de Overeenkomst. Afwijking van deze voorwaarden is derhalve slechts mogelijk met voorafgaande schriftelijke toestemming van de dienstverlener. De Klant kan derhalve in geen geval aanspraak maken op de toepassing van zijn eigen algemene voorwaarden, welke deze ook mogen zijn. Indien de Klant wenst af te wijken van de Algemene Voorwaarden, dient hij dit uitdrukkelijk en voorafgaand aan het sluiten van de Overeenkomst aan te vragen. In dat geval blijven de Algemene Voorwaarden echter aanvullend van toepassing.


Artikel 2. Doel en aanvaarding van de Algemene Voorwaarden


2.1. Doel

De dienstverlener stelt diensten ter beschikking aan de klant. Hij verzorgt het boekingsbeheer en ontvangt in ruil daarvoor een vergoeding voor zijn diensten en middelen.


2.2. Acceptatie

Elke reservering door de klant impliceert dat hij kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden en deze uitdrukkelijk heeft aanvaard, ook indien hij deze voorwaarden niet met de hand heeft ondertekend.

De klant en de dienstverlener komen overeen dat de bevestiging van de reservering door de Klant definitief is wanneer deze op de knop "Ik accepteer de voorwaarden..." klikt. Hij verklaart hiermee kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden en de bijzondere voorwaarden en deze te hebben aanvaard. Hij bevestigt zijn reservering en betaalt. Dit vormt een elektronische handtekening die tussen partijen dezelfde rechtskracht heeft als een handgeschreven handtekening. Deze elektronische handtekening drukt dus enerzijds de instemming van de klant met het aanbod van de dienstverlener uit en anderzijds zijn aanvaarding van de algemene voorwaarden.


Artikel 3. Informatieplicht van de klant en gebruik van het gehuurde


De klant is verplicht om correcte, volledige en actuele informatie te verstrekken, waaronder, maar niet beperkt tot, de samenstelling van de groep deelnemers (minderjarigen, dieren, enz.) en het doel van de reis. De klant draagt alle gevolgen, waaronder financiële, die voortvloeien uit onjuiste, onvolledige en/of verouderde informatie.

De klant is verplicht het gehuurde te gebruiken overeenkomstig het beoogde doel en met de nodige zorgvuldigheid. Hij/zij dient zich te houden aan de maximale bezettingslimiet. Elke overtreding van deze clausule kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst, op kosten van de klant, waarbij de huurprijs eigendom blijft van de dienstverlener.


3.1. Minderjarigen

De dienstverlener zal in geen geval een overeenkomst aangaan met een persoon jonger dan 18 jaar. Alle reserveringen gemaakt door personen jonger dan 18 jaar worden als nietig beschouwd, zonder dat de klant recht heeft op enige schadevergoeding. De klant is verplicht de dienstverlener te vergoeden voor alle directe en indirecte gevolgen die voortvloeien uit het maken van een reservering met een onjuiste geboortedatum.


3.2. Dieren

Huisdieren zoals honden en katten zijn toegestaan, mits ze niet zwaarder zijn dan 30 kg. Bij overschrijding hiervan is toestemming van de eigenaar vereist.
Huisdieren die de klant meeneemt, dienen te allen tijde te worden aangemeld. De klant is er zelf verantwoordelijk voor dat zijn/haar huisdier geen schade aanricht en dat hij/zij eventuele uitwerpselen in de tuin opruimt.
Voor huisdieren worden geen kosten in rekening gebracht. Indien de accommodatie echter niet in dezelfde staat wordt opgeleverd en de aanwezigheid van het huisdier een uitgebreidere schoonmaak noodzakelijk maakt, kan een bedrag van € 50,- van de borg worden afgetrokken.


3.3 Groepen

De dienstverlener behoudt zich het recht voor om reserveringen, met name groepsreserveringen, te weigeren zonder opgaaf van reden of in verband met een feestelijke gebeurtenis, of om aan dergelijke reserveringen bijzondere voorwaarden te stellen. Feesten voorafgaand aan een bruiloft of andere festiviteiten die schade kunnen veroorzaken of de rust van de locatie kunnen verstoren, zijn in het bijzonder verboden.


3.4. Respect voor de buurt en het milieu

De klant stemt ermee in zich respectvol te gedragen ten opzichte van de lokale bewoners en het milieu in het algemeen: dieren in het wild, planten, apparatuur, enz. (kampvuren, vuurwerk en lampionnen zijn niet toegestaan) en de rust in de omgeving te bewaren. Na 22:00 uur dient de klant ervoor te zorgen dat het stil is om overlast te voorkomen.

De klant stemt ermee in geen voertuigen te parkeren op plaatsen die niet voor dit doel zijn aangewezen (gazon, tuin, enz.). Hij stemt er tevens mee in geen tijdelijke accommodaties zoals tenten, stacaravans, enz. op te zetten.

Het opladen van elektrische voertuigen op het elektriciteitsnet van de woning is niet toegestaan (met uitzondering van fietsen en scooters).  


3.5 Sancties

Indien de Klant de in artikel 3 genoemde verplichtingen niet nakomt, kan de dienstverlener de toegang tot de accommodatie weigeren.

Tevens heeft hij het recht om de Overeenkomst tijdens het verblijf te beëindigen indien hij kennis krijgt van onrechtmatig of niet-conform gebruik van de accommodatie of van enig gedrag van de klant of van een persoon of dier onder zijn hoede dat ongemak of hinder veroorzaakt of kan veroorzaken waardoor het goede verloop van het verblijf in gevaar komt.


Artikel 4. Totale prijs van het verblijf


4.1. De totale prijs van het verblijf bestaat uit:

- de prijs van de accommodatie, vermeld op de presentatiepagina van de accommodatie op de Website, voor de geselecteerde periode en rekening houdend met het aantal aangemelde deelnemers;

- premies met betrekking tot eventuele verzekeringen die de Klant heeft afgesloten tijdens het boekingsproces voor het verblijf.

- verplichte kosten/extra kosten,

-optionele kosten/extra kosten gekozen door de klant

- Eventuele toeristenbelastingen


Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen inclusief BTW, voor zover deze belasting van toepassing is.

Nadat de klant zijn reservering heeft gemaakt, kan hij niet langer profiteren van prijsverlagingen of promotieaanbiedingen.


4.2. Verplichte en optionele kosten

Schoonmaakkosten en bedlinnen zijn bij de huurprijs inbegrepen.

Indien de huur niet via Airbnb of Maison Nature wordt geboekt, dient uiterlijk twee weken voor aankomst een borg van € 350 te worden overgemaakt op de rekening van de eigenaar (BE70 0019 4800 5025). Indien de borg niet wordt betaald, wordt de toegang tot de accommodatie geweigerd.
De borg wordt binnen een week volledig terugbetaald indien er geen schade is geconstateerd en de woning in dezelfde staat wordt opgeleverd. (Indien de schoonmaak van de woning niet naar behoren is uitgevoerd, kan er een toeslag van € 50,- van de borg worden afgetrokken voor extra schoonmaakkosten).

Indien er een afwijkend energieverbruik (elektriciteit, water, verwarming) wordt geconstateerd, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.
Het hout dat voor de houtkachel wordt geleverd of verkocht, is uitsluitend bestemd voor dat doel. Het mag niet worden gebruikt voor een kampvuur of barbecue.

De kosten voor het verlenen van aanvullende diensten dienen door de klant uiterlijk bij aankomst aan de dienstverlener te worden betaald.


Artikel 5. Betalingsvoorwaarden en aanbetaling


Voor alle reserveringen voor het standaardaanbod en promoties geldt dat het volledige bedrag voor het verblijf dient te worden betaald.

ReserveringenBetalingen kunnen in termijnen worden gedaan via de betaaloptie "Klarna". In alle gevallen dient het volledige huurbedrag vóór de gereserveerde verblijfsdatum te zijn betaald.

Na uw boeking en onmiddellijke betaling van het totale verblijfsbedrag of de aanbetaling, stuurt de aanbieder u een boekingsbevestiging.


Artikel 6. Annulerings-/vroegtijdige vertrekkosten – annuleringsverzekering


Bij annulering van een reservering worden annuleringskosten in rekening gebracht.

Bij annulering meer dan twee maanden voor aanvang van het verblijf wordt 100% van de huurprijs terugbetaald.
Bij annulering tussen 31 en 60 dagen voor aanvang van het verblijf wordt 30% van de huurprijs terugbetaald.
Bij annulering minder dan 31 dagen voor aanvang van het verblijf wordt het bedrag niet terugbetaald.

Het vroegtijdig vertrek van de klant, om welke reden dan ook, geeft geen recht op restitutie, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfsprijs.

De klant kan zich tegen deze risico's indekken door een annuleringsverzekering af te sluiten.


Artikel 7. Aansprakelijkheid - Verzekering


De klant gebruikt het gehuurde als een goed huisvader. Hij is verantwoordelijk voor het gehuurde, de uitrusting en het terrein dat hem ter beschikking wordt gesteld.

Hij vergoedt de dienstverlener voor alle kosten die door zijn handelen zijn gemaakt en stemt ermee in eventuele schade te melden. Door de accommodatie ter beschikking te stellen, is hij wettelijk verplicht deze in dezelfde staat terug te geven als waarin hij deze heeft ontvangen.

Hij verbindt zich er dan ook toe zijn burgerlijke aansprakelijkheid te dekken in geval van brand, diefstal, waterschade, zowel voor de risico's van de huur en het te huur aangeboden meubilair, als voor de vorderingen van de buren.


Artikel 8. Te late betaling

Voor elk bedrag dat de klant verschuldigd is en 10 dagen na de vervaldatum niet is betaald, wordt vanaf de vervaldatum automatisch en zonder voorafgaande kennisgeving een rente van 1% per maand aan de dienstverlener berekend. De rente voor een begonnen maand geldt voor de gehele maand.


Artikel 9. Solidariteit

De verplichtingen uit het contract zijn ondeelbaar en hoofdelijk jegens de cliënt, zijn erfgenamen of zijn rechtverkrijgenden, in welke hoedanigheid dan ook.


Artikel 10. Geschillen

Geschillen of meningsverschillen die niet in der minne kunnen worden opgelost, worden voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar het gebouw is gelegen.


Art. 11. Aanwezigheid van bewakingscamera

De parkeerplaats is voorzien van bewakingscamera's. De klant wordt via de verkoopvoorwaarden op de hoogte gesteld van de aanwezigheid van deze bewaking.


ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA ORC[Het meisje in nood]


1. Doel

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlineboekingen die bij ons etablissement La demoiselle ô bois worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (ORC).

De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en geaccepteerd. Reserveren is niet mogelijk zonder uitdrukkelijke toestemming van de klant. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.


2. Aanbiedingen

Al onze advertenties, webpagina's of aanbiedingen worden te goeder trouw en op basis van de beschikbare gegevens opgesteld. Kaarten, foto's en illustraties zijn uitsluitend ter informatie en niet contractueel bindend. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de boeking definitief is. De klant machtigt ons om eventuele kennelijke feitelijke onjuistheden in de door ons verstrekte informatie te corrigeren.


3. Prijs

De prijzen die op het moment van boeken worden weergegeven, vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat de boeking wordt voltooid.

De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.


4. Reservering

De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. De klant erkent de aard, bestemming en boekingsprocedures van de via de boekingstool beschikbare diensten te hebben bekeken en alle benodigde en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om een weloverwogen boeking te maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn/haar keuze van diensten en de geschiktheid ervan voor zijn/haar behoeften; wij kunnen daarom niet aansprakelijk worden gesteld in dit opzicht. De boeking wordt geacht door de klant te zijn geaccepteerd na voltooiing van het boekingsproces.


5. Boekingsproces

Reserveringen die door de klant worden gemaakt, worden verwerkt via het online boekingsformulier dat toegankelijk is via de boekingstool. De reservering wordt als bevestigd beschouwd na ontvangst van het boekingsformulier. De klant stemt ermee in om alle benodigde informatie te verstrekken voordat hij een reservering maakt. De klant bevestigt de waarheidsgetrouwheid en nauwkeurigheid van de verstrekte informatie. Nadat de definitieve selectie van de te boeken diensten is gemaakt, omvat het boekingsproces de volgende stappen tot aan de bevestiging:

het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en aanvaarden van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte het valideren van de reservering door de klant.


6. Boekingsbevestiging

De boekingstool bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze door onverwijld een e-mail te sturen. In de e-mail met de boekingsbevestiging worden het contractaanbod, de geboekte diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het geselecteerde tarief, die door de klant zijn geaccepteerd, de datum waarop de boeking is gemaakt en het adres van de accommodatie waar de klant zijn klachten kan indienen, samengevat.


7. Herroepingsrecht

Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van een reservering indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:

  • accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),

  • van een transport,

  • van een autoverhuurbedrijf,

  • catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.


8. Respect voor privacy

Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").


De door u verstrekte persoonsgegevens zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw boeking en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van de bovengenoemde Verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com, dat de boekingstool beheert, online betalingsaanbieders en aanbieders die in derde landen zijn gevestigd. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsprovider worden doorgegeven aan de bank van het etablissement voor de uitvoering van het boekingscontract. Wij maken uitsluitend gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de beginselen van de AVG.


Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.


Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, boeking, etc.).


Als persoon van wie uw gegevens worden verzameld, hebt u het recht op toegang, rectificatie en verwijdering van uw gegevens en het recht om bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen. Vermeld in uw e-mail uw naam, achternaam en adres, alsook het onderwerp van uw correspondentie.


Indien u een klacht heeft over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens, kunt u deze richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.